7 квітня 2020 р.

7 квітня - Всесвітній день здоров’я

Всесвітній день здоров’я відзначають 7 квітня в день створення Всесвітньої організації охорони здоров’я.

За час, що минув з того історичного моменту, членами Всесвітньої організації охорони здоров’я стало 191 держава світу.
Метою проведення дня здоров’я є підвищення відповідальності кожного громадянина за збереження та зміцнення свого здоров’я від народження й до похилого віку; формування мотивації до ведення здорового способу життя, які сприяють підвищенню якості життя та довголіття.
Здоров’я — це стан повного фізичного, психічного і соціального добробуту, а не тільки відсутність хвороб і фізичних вад.
Найчастіше більшість вважає себе здоровими на рівні фізичного добробуту, та забуває про свій психологічний стан.
Варто зауважити, що одним із важливих компонентів здоров’я являється саме психологічне здоров’я.
Психологічне здоров’я — це рівень психологічного добробуту, який визначається не тільки відсутністю психічних захворювань, а й рядом соціально-економічних, біологічних і тих, що відносяться до навколишнього середовища факторів.

Зважаючи на те, що сучасний світ характеризується радикальними соціальними, політичними та економічними змінами, які безперечно впливають на психологічний стан, зазначмо деякі негативні фактори, що впливають на психологічне здоров’я:
Емоційні травми;
Недбале відношення до здоров’я;
Шкідливі звички;
Відсутність соціальних контактів;
Спадкові захворювання;
Перенавантаження на роботі/навчанні;
Проблеми в сімейних та дружніх стосунках;
Низька самооцінка;
Невміння розв’язувати проблеми;
Стрес.
До ознак погіршення психологічного здоров’я відносять:
Порушення сну;
Відчуття постійної втоми;
Частий головний біль;
Прискорене серцебиття;
Відсутність соціальних контактів;
Апатія
Стан тривоги;
Агресія;
Шкідливі звички;
Постійне пригнічення.
Для того щоб зменшити ризик виникнення проблем психологічного характеру, необхідно застосовувати психогігієнічні заходи, що сприяють збереженню та зміцненню психічного здоров’я людини, та запобігати виникненню й розвиток психічних захворювань.
Метою психогігієни є: підвищення стійкості й опірності психіки людини; профілактика нервових і психосоматичних захворювань. Основним завдання психогігієни є формування та підтримка психічного здоров’я.
Виділяють ознаки психогігієнічної компетентності:
Відношення до здоров’я, як до цінності (самоцінності), мотивація до збереження здоров’я;
Необхідні психологічні знання, розвиток умінь і навичок зміцнення психічного здоров’я та зменшення негативних наслідків й психотравм;
Саморозвиток, пошук та розкриття потенціалів саморозвитку, освоєння спосібів саморегуляції й опановування себе в складних ситуаціях;
Активність (практичні дії)з оздоровлення, зміни способу життя в саногенному* напрямку та його підтримка.
Для підтримки психологічного здоров’я, необхідно щоденно дотримуватись наступних психогігієнічних правил:
Дотримуйтесь розпорядку дня ;
Враховуйте оптимальний руховий режим;
Підтримуйте раціональне харчування;
Відмовтеся від шкідливих звичок;
Сприяйте інтелектуальному, моральному та духовному розвитку.
Окремо можна зазначити ранкові, денні, на вечірні психогігієнічні заходи.
Ранкові: збережіть відчуття розслабленості; налаштуйтесь на позитив; зробіть зарядку; поснідайте.
Денні: намагайтеся мислити позитивно; не перенавантажуйтесь; відпочивайте 10 хвилин після кожної години роботи за персональним комп’ютером.
Вечірні: прогуляйтесь перед сном; згадайте приємні моменти дня; налаштовуйтесь на відпочинок; лягайте спати до 23.00
 До уваги читачів! Психогімнастична вправа!
Вік: від 10 років.
Мета: зняття нервово-психічної напруги.
Хід вправи / Інструкція: «Уявіть, що перед Вами стоїть велика свічка. Зробіть вдих і постарайтеся одним видихом задути свічку. Ще раз. А тепер уявіть перед собою 5 маленьких свічок. Зробіть глибокий вдих і задуйте ці свічки маленькими порціями видиху. Ще раз».
Після виконання цих процедур як правило наступає заспокоєння. Якщо Ви відчуваєте запаморочення припиніть виконання вправи.

Пам’ятайте! Що Ви самостійно несете відповідальність за своє психологічне здоров’я, якщо Ви занепокоєні станом власного психічного здоров’я зверніться до свого сімейного лікаря або до спеціаліста (психолога, психотерапевта).

*Саногенне мислення — мислення що оздоровлює, спрямоване на управління емоціями шляхом рефлексії.
Джерело: https://vinps.vn.ua/

Немає коментарів:

Дописати коментар